Usein kysyttyä

USEIN KYSYTTYÄ

Mikäli et löytänyt kysymyksiisi vastausta, otathan yhteyttä! :)

Yleistä Cosechasta

Miten Cosecha lausutaan ja mitä se tarkoittaa?
Cosecha lausutaan helposti “Kose(e)tsa”. Nimi juontaa juurensa espanjan kieleen, josta suomennettuna se tarkoittaa satoa ja sadonkorjuuja. Englanniksi käännettynä cosecha tarkoittaa myös vintagea.

Onko Cosecha suomalainen yritys?
Cosecha on nimestään huolimatta 100 % suomalainen yritys. Yrityksen perustaja ja yrittäjä on Mirka Teerikangas.

Kysymyksiä tuotteista

Onhan tuotteilla takuu?
Tuotteillamme on AINA takuu, vähintään (1) yhden vuoden ellei toisin ole ilmoitettu.

Kysymyksiä tilauksista

En ole saanut tilausvahvistusta tilauksesta. Mitä teen?
Järjestelmämme lähettää automaattisesti sinulle tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen. Jos et ole saanut tilausvahvistusta, katso sähköpostisi roskapostikansio. Jos se ei ole sielläkään, ota yhteyttä välittömästi aspa@cosecha.fi, yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse.

Millä tavoin toimitatte tilaukset?
Tuotteet toimitetaan joko postin tai Matkahuollon kautta. Halvin on kirje (2,90 €) joka toimitetaan suoraan kotiin. Halutessasi voit tilata myös seurantakoodillisen paketin, jota suosittelemme etenkin arvokkaammissa tilauksissa, jolloin toimitus valitsemaasi Smartpostin toimipisteeseen on 4,90 € ja lähimpään Postiin 5,90 €.
Postitamme tilauksia tiistaisin ja torstaisin!

Tein tilauksen, mutta löysin vielä tilaukseen lisättävää. Pitääkö minun tehdä uusi tilaus?
Mikäli ehdit jo tehdä tilauksesi, mutta se ei ole vielä meillä käsittelyä pidemmällä, voit soittaa, lähettää sähköpostia tai lähestyä asiakaspalveluchatin kautta meitä ja kertoa lisäyksesi tilaukseen.
Tällöin nopeus on valttia, nimittäin jos oikein tuuri käy, saatamme pakata tilaukset muutaman minuutin kuluttua jo tilauksen saapumisesta. :)
Mikäli tilaus on ehditty jo toimittamaan, ei hätää, laitetaan seuraava tulemaan perässä! :) 

Miten toimituskulut muodostuvat?
Toimituskulut vaihtelevat toimitustavan mukaan. Kirje, joka toimitetaan suoraan kotiin ilman seurantakoodia maksaa 2,90 €, Smartpost -paketti maksavat 4,90 € ja lähimpään postiin toimitettava perinteinen paketti 5,90 €. 

Miksi Klarnan maksutavalla ei voi tilata kirjeenä?
Klarnan maksutapa edellyttää että ostaja tunnistetaan, joko noudettaessa pakettia meiltä tai paketin noutopisteestä.

Miksi tilaamani tuote ei ole kuvioiltaan samanlainen kuin kuvassa?
Useinkaan, jos koskaan, ei kankaiden kuvio ole samassa kohdassa, kun tuotteita leikataan. Tuotteen kuva on kuitenkin yleispätevä, kun tuotteita valmistetaan piensarjana, niin kauan kunnes kangasta ei ole enää saatavilla. Tällöin saamme jokaisesta kuviolaukusta uniikin yksilön.

Kysymyksiä vaihto- ja palautusoikeudesta

Tilasin tuotteen, mutta en haluakaan sitä / minulla ei ole käyttöä sille, mitä tehdään?
Kaikilla tuotteillamme on (pl. mittatilaustuotteet) täysi 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus.
30 päivän palautusoikeus alkaa vastaanottoa seuraavasta päivästä ja siihen lasketaan myös lauantai- ja pyhäpäivät.
Halutessasi palauttaa tuotteen, toivomme, että otat yhteyttä aspa@cosecha.fi tai puhelimitse 029 170 2010 (0,08 € / min + pvm / mpm).
Katso ohjeet palautukseen täältä.
Vaihto- ja palautus on Manner-Suomeeen toimitetuille tilauksille ilmainen. :)

Tilasin tuotteen, mutta en haluakaan sitä vaan erään toisen tuotteen, voinko vaihtaa sen?
Vaihdamme mielellämme tuotteen! Tee uusi tilaus ja palauta tuotteet, ohjeet täältä.

Miksi mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta?
Tähän on se yksinkertainen vastaus, ettei asiakkaan mittojen tai toiveiden mukaan valmistettua tuotetta pystytä välttämättä myymään eteenpäin, jolloin emme myöskään voi ottaa tuotetta takaisin.
Muutoin kaikilla varastotuotteilla on täysi 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus, pl. tuotteet joiden kohdalla ei ole huolehdittu huolenpitovelvoitteen täyttymisestä.

Mitä tarkoittaa “huolenpitovelvoite”?
Huolenpitovelvoite on 13.6.2014 muuttuneeseen kuluttajansuolakiin tullut lisäys tuotteen huolellisesta käytöstä ennen sen käyttöönottoa etäkaupassa. Eli sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin kaupassa, mutta huolenpitovelvollisuudella tarkoitetaan sitä, että tuote tulee pitää muuttumattomana ja vähentymättömänä (= käyttämätön, pesemätön, laput kiinni) siihen asti, kunnes olet sen päättänyt pitää itselläsi. Voit kuitenkin palauttaa tuotteen, vaikka lainmukainen huolenpitovelvoite ei täyttyisi. Tällaisissa tapauksissa sinulla on 14 päivää aikaa peruuttaa tilaus, MUTTA Cosechalla on oikeus periä tuotteen arvonalennus tuotteen täyteen hintaan saakka!

Viitaten edelliseen vastaukseen: Eli voin käyttää ja palauttaa tuotteen?
Kyllä, mutta Cosechalla on oikeus periä tällöin tuotteen arvonalennus täyteen hintaan saakka. Mikäli tuotteesta on irrotettu hinta- ja tuotetietolaput, saat enintään 50 % hinnasta takaisin. Mikäli tuotetta on käytetty, liattu, pesty tai muutoin vahingoitettu, perimme 100 % tuotteen hinnasta. Eli voit toisin sanoen palauttaa käytetynkin tuotteen, mutta tällöin et saa rahojasi takaisin.
HUOM! Poikkeuksena on tuttinauhat: Mikäli tuttinauhan pakkaus on avattu, tuotteella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Tuttinauha on hygeniatuote, eikä sitä voida silloin palauttaa tai vaihtaa, mikäli paketti on avattu.

Muita kysymyksiä

Voinko tulla tutustumaan Työhuoneelle?
Totta kai! :) Työhuoneemme sijaitsee Turussa, lähellä kauppakeskus Skanssia, osoitteessa Fiskarsinkatu 8, halli 21. Talon aivan toinen pääty! :)
Työhuoneen myymälä palvelee sopimuksen mukaisesti.