Toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Hurreee, tutustuhan näihin ehtoihin huolella, jotta tilaus onnistuu kaikkien osalta hyvin! :) 

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat kuluttaja-asiakkaita.

Tuotteet valmistetaan täällä Turussa käsin ja ne valmistaa Cosecha (y-tunnus 2619906-2).
Palvelemme sähköpostitse aspa@cosecha.fi tai puhelimitse 029 170 2010 (0,08 € / min + pvm / mpm).
Tuotteiden hinnoissa on Suomen arvonlisävero 24 %, EU-alueen ulkopuolelle myytäessä järjestelmä poistaa automaattisesti arvonlisäveron määrän. EU-alueen ulkopuolelle tilaava on velvollinen huolehtimaan oman maan tullauskuluista. 
Mikäli tilaus lähetetään EU-alueen ulkopuolelle, huolehdimme tilauksen matkaan mukaan tarvittavat tullauslomakkeet.

Tilauksia toimitetaan siis ympäri mualiman, ei kuin siis tilailemaan!

Olethan tilaajana vähintään 18-vuotias!

MAKSUTAVAT

Tilaukset voi maksaa 
Checkout-maksupalvelun kautta 
→ Verkkopankkitunnuksilla: Nordea, Osuuspankki, Lähitapiola, Aktia, Sampo, Handelsbanken, S-pankki, Ǻlandsbanken (ei maksulisiä!) 
→ Maksut luottokorteilla: Visa, Visa Debit, Visa Electron, Mastercar ja Debit Mastercard
→ Everyday -lasku ja -osamaksu
→ Collector -lasku ja -osamaksu
→ Maksuehdot Checkout (pdf-tiedosto)

 Klarna checkout-maksupalvelun kautta
Klarna checkout -maksupalvelu on käytettävissä vain toimitustavoilla nouto tai Lähipaketti!
 Lasku 14 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa
Lasku lähetetään vasta kun tuotteet on lähetetty
Joustava erämaksu Maksa omassa tahdissasi
 Maksa alk. 9 € / kuussa
→Maksa 4. toukokuuta 
Käsittelymaksu 3,95 €
→ Kiinteä erämaksu 3 - 36 kuukautta
Aloitusmaksu 0 €, käsittelymaksu 3,95 €, lainakorko 22%
→ Luotto- tai pankkikortti
→ Verkkomaksu Verkkopankkisi kautta

— PayPal -maksupalvelu, lisätietoja, www.paypal.com

— Noudettaessa käteinen, pankki- tai luottokortti
→ Tilaukset noudetaan työhuoneelta Turuust osoitteesta Fiskarsinkatu 8, halli 21, 20750 Turku.

Emme peri mitään erillisiä maksutapakuluja maksamisen yhteydessä, mutta huomioithan että riippuen maksutavasta sinulle saattaa syntyä kuluja luottoyhtiön kautta. Tarkista aina luottoehdot luotonmyöntäjältä. :)
Sulla on mahis käyttää verkkokaupassa asioidessasi valuuttamuunninta, mutta huomioithan että maksu suoritetaan aina euroissa.

TOIMITUSTAVAT- JA AJAT

Postitamme / toimitamme Matkahuollolle tilauksia päivittäin, mutta tällä hetkellä tilausten toimitusaika on 2-5 arkipäivää Suomen sisällä, riippuen hieman toimitustavasta.

NOUTO TYÖHUONEELTA 0 €
→ Varastosta löytyvät tuotteet noudettavissa viimeistään seuraavana arkipäivänä (messu- ja tapahtumavaraus!!)
 Voit tehdä lisäostoksia myös työhuoneelle

PIENLÄHETYS+ -kirje suoraan kotiin 2,90 €
→ Toimitusaika 2 – 5 arkipäivää
→ Kirjelähetys, ei seurantaa

LÄHELLÄ-paketti Siwaan, Valintaloon tai Matkahuollon toimipisteeseen 2,90 €
 Toimitusaika 2-5 arkipäivää
→ Matkahuollon paketti
 Seurantakoodillinen pakettitoimitus valitsemaasi toimipisteeseen! :)

TOIMITUKSET ULKOMAILLE

— POSTITUS EUROOPASSA 6,00 €
→ Postin kuljetusaika 5 – 14 arkipäivää 
→ Kirjelähetys, ei seurantaa
→ EU-alue sekä Ahvenanmaa, Albania, Andorra, Bosnia ja Hertsegovina, Färsaaret, Gibraltar, Grönlanti, Islanti, Liechtenstein, Makedonia, Mayotte (Ranska), Moldova, Montenegro, Norja, Saint-Piere ja Miquelon (Ranska), San Marino, Serbia, Sveitsi, Turkki, Ukraina, Valko-Venäjä, Vatikaani sekä Venäjä

— POSTITUS KAIKKIALLE MUUALLE 8,00 €
→ Postin kuljetusaika 5 – 21 arkipäivää
→ Kirjelähetys, ei seurantaa
→ Tilaaja huolehtii oman maan tullauskuluista, toimitamme tarvittavat tullausasiakirjat tilauksen mukana

KAIKKI YLI 80 EURON ARVOISET TILAUKSET KAIKKIALLE MAAILMAAN TOIMITETAAN ILMAN TOIMITUSKULUJA!

— NOUDOT 0,00 €
→ Liikkuva kauppa tulee paikkakunnallesi, voit tehdä tilauksen viikkoa ennen tapahtumaa. Näin ollen voit käydä hakemassa tilauksesi Liikkuvasta kaupasta. Mikäli olet maksanut tilauksen, tarvitset mukaasi henkilöllisyystodistuksen. Tilaus on noudettavissa tapahtuman päättymiseen saakka, jonka jälkeen tilaus perutaan automaattisesti, ellei sitä ole noudettu.

30 PÄIVÄN TYYTYVÄISYYSTAKUUVAIHDA TAI PALAUTA!

Koska seisomme 110 % tuotteemme takana, haluamme myös että olet todella tyytyväinen siihen mitä tilaat. Jos nyt jostain syystä se paketista paljastunut tuote ei ole sitä mitä tilasit, voit vaihtaa sen tai palauttaa kokonaan 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanotosta. Mikäli olet tilannut mittatilaustuotteen ei peruutusoikeus koske sitä!

Vaihto ja palautus (peruutus) tapahtuu helposti ottamalla yhteyttä, naputtele meille viestiä yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse aspa@cosecha.fi. Voit vaihtoehtoisesti liittää palautukseen mukaan myös peruutuskaavakkeen, jota käyttämällä voit peruuttaa tilauksesi. Linkki tilauskohtaiseen palautuslomakkeeseen toimitetaan tilaus- ja toimitusvahvistuksen yhteydessä, löytyy vahvistuksen alareunasta. Huomioithan, että tuotevaihdot tulee ensisijaisesti hoitaa yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse.
Kun olet kertonut meille tulevasta palautuksesta, toimita Suomeen tilatut tuotteet alla olevalla osoitteella 14 päivän kuluessa ilmoituksesta:
ASIAKASPALAUTUS 640983
Cosecha
Jyrkkälänkatu 2 M 302
20210 TURKU

Alle 2 kg:n vaihdot ja palautukset tulee lähettää aina asiakaspalautuskirjeenä. Pyydä aina kuitti postista tehtyäsi palautuksen, jotta voit osoittaa sen että olet lähettänyt tuotteet! :)
Palautus on maksuton siis Manner-Suomeen tilatuilla tuotteilla, kun toimitat sen edellä mainitun tavoin.
Älä siis palauta tilausta tai vaihdettavia tuotteita postiennakolla, maksamattomana lähetyksenä tms., emme niitä lunasta. 
Asiakaspalautuksena tulevat postit on HITAITA (2 – 14 arkipäivää), joten älä huoli jos heti ei kuulu mitään. Reagoimme kyllä heti, kun palautus on saapunut ja saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostitse. Kun vaihdettava tuote palautuu meille, lähetämme korvaavan tuotteen saman tien.

-- PALAUTUKSET TYÖHUONEELLE
Voit toimittaa palautettavat tuotteet myös suoraan työhuoneelle henkilökohtaisesti tuomalla. Rahat palautetaan kuitenkin vain maksutavan mukaisesti tilille, PayPal-tilille tai luottokortille. 
Palautuksia ei suoriteta käteisellä.
Työhuoneen osoite on Fiskarsinkatu 8 halli 21, Turku
(Huom! EI postilähetyksiä osoitteeseen!!)

Ahvenanmaalle, Eurooppaan tai muualle maailmaan tilattujen tuotteiden vaihto- ja palautuskustannuksista vastaa tilaaja ja lähettäjä on vastuussa tuotteiden saapumisesta perille.
Älä siis palauta tilausta tai vaihdettavia tuotteita postiennakolla, maksamattomana lähetyksenä tms., emme niitä lunasta. 
Vaihto ja palautus (peruutus) tapahtuu helposti ottamalla yhteyttä, naputtele meille viestiä yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse aspa@cosecha.fi. Voit vaihtoehtoisesti liittää palautukseen mukaan myös peruutuskaavakkeen, jota käyttämällä voit peruuttaa tilauksesi. Linkki tilauskohtaiseen palautuslomakkeeseen toimitetaan tilaus- ja toimitusvahvistuksen yhteydessä, löytyy vahvistuksen alareunasta. Huomioithan, että tuotevaihdot tulee ensisijaisesti hoitaa yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse.
Kun oot kertonut meille tulevasta palautuksesta, toimita Suomeen tilatut tuotteet alla olevalla osoitteella 14 päivän kuluessa ilmoituksesta:
Ulkomailta palauttaessasi (tai vaihtaessasi) osoite on seuraava:
Cosecha
Jyrkkälänkatu 2 M 302
FI-20210 TURKU
FINLAND

Reagoimme heti, kun palautus on saapunut ja saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostitse. Kun vaihdettava tuote palautuu meille, lähetämme korvaavan tuotteen saman tien.

NOUTAMATTOMAT TILAUKSET
Perimme noutamattomista tilauksista, joista ei ole erillistä palautusilmoitusta tehty sähköpostitse tai tuotteen mukana lomakkeella, 20,00 euron maksun (sis. alv. 24 %). 
Tämä kattaa kulut toimituksesta, tuotteesta joka ei ole myynnissä kolmeen viikkoon sekä palautuskustannukset.
Eli mikäli päätätkin toisin, etkä haluakaan tuotetta, ilmoitathan siitä meille heti tai noudat tilauksen ja täytät peruutuslomakkeen! :)

HUOLENPITOVELVOITE 
Lain mukaisesti asiakkaana sinun tulee huolehtia, että tuote on olennaisesti muuttumaton ja vähentymätön siihen saakka, kunnes olet päättänyt pitää sen itselläsi. 
Mikäli näin ei ole, 30 päivän peruutusoikeus muuttunee 14 päivän peruutusoikeudeksi ja Cosechalla on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka, jos asiakas on käyttänyt tuotetta vastoin laissa säädettyä huolenpitovelvoitettava.

KAMPANJATUOTTEET
Mikäli olet saanut kaupanpäällisiä ja/tai kampanjatuotteita, ne tulee palauttaa samassa syssyssä kuin niihin oikeuttaneet tuotteet. Voit myös lunastaa ne ostohetken listahinnalla, jolloin niiden hinta peritään maksettavasta palautuksesta.

MAKSUJEN PALAUTUS
Maksu palautetaan Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saavuttua, edellyttäen kuitenkin että tuote on saapunut meille. Eli toisin sanoen, maksut palautetaan HETI kun tuote on saapunut meille ja se on todettu myyntikuntoiseksi. Palauttaessasi kaikki tilauksessasi olleet tuotteet, palautamme koko kauppasumman. Mikäli olet tilannut yli toimituskuluttomuusrajan (esim. 80 euroa tai toimituskuluttomuustarjous) ja palauttaessasi tuotteita jäljelle jääneiden tuotteiden arvo jää alle toimituskuluttomuusrajan, perimme tilausta tehdessä voimassa olleet toimituskulut.

TAKUU

Kaikki Cosechan tuotteet valmistetaan äärimmäisellä rakkaudella ja huolella. Joskus kuitenkin käy niin, että tuote saattaa olla virheellinen ja tämä ilmenee vasta normaalissa käytössä. Jos sulla on käynyt huono tuuri ja tuote hajoaa kuuden (6) kuukauden sisällä sen ostamisesta, voit toimittaa sen meille korjattavaksi. Jos tuotetta ei voida korjata, se vaihdetaan uuteen tai maksamasi summa palautetaan tuotteesta. Olethan yhteydessä heti, kun vika ilmenee, jotta voimme korjata sen hetipikinmiten. Kaikki mahdolliset viat ovat ihan äärimmäisen tärkeää saattaa meidän tietoomme, koska muutoin emme voi parantaa olennaisesti tuotteittamme. 

Takuuaika voi olla myös pidempi kuin toimitusehdoissa ilmoitettu. Takuuhan ei sitten kata, mikäli tuotetta on kohdeltu kaltoin tai esimerkiksi sen pesuohjeita ei ole noudatettu (esim. hellä käsinpesu!).

KULJETUSVAURIOT

Joskus joku muu voi kämmätä ja se voi tapahtua kuljetuksen aikana. Tällöin on erittäin tärkeää, että otat meihin yhteyttä välittömästi mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana. 
Jos tuote on postipaketti, tulee se avata virkailijan läsnä ollessa ja virkailijan tulee todeta myös sattunut vahinko. Tämän jälkeen ota yhteyttä, me teemme vahinkoilmoituksen ja lähetämme sinulle uuden tuotteen.
Mikäli kuljetusvaurio on sattunut kirjeelle, on erittäin tärkeää lähettää syntyneistä vaurioista meille kuva. Joissain tapauksissa voimme vaatia vaurioituneen tuotteen takaisin lähettämisen, joka on sinulle ilmainen.

SOPIMUKSEN VOIMASSAOLOKESTO JA PÄÄTTYMINEN

Sopimus tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu ja maksettu. Muistathan siis tilaustasi tehdessä täpätä sen kohdan, jossa vahvistat että olet lukenut ja ymmärtänyt nämä ehdot. Tilaus tulee voimaan heti, kun maksu on suoritettu. Sopimus on voimassa niin kauan kunnes molemmat osapuolet ovat hoitaneet sopimukseen kirjatut velvollisuutensa. Cosecha pidättää oikeuden muuttaa ehtoja ilman erillistä ilmoitusta, mutta tällöin jo vahvistettujen tilauksien ehtoja ei muuteta. Poikkeuksen tähän kohtaan tekee hinnat!

Mikäli meille (tai jollekin muulle) on sattunut ilmeinen virhe, joka on johtanut tilanteeseen, että tuotteen hinta on yleiseen hintatasoon nähden selkeästi alhainen, on meillä oikeus korjata se, eikä tällöin liian alhaisella hinnalla tilattua tuotetta lähetetä asiakkaalle (Oikeustoimilaki 32§).

KULUTTAJANEUVONTA JA KULUTTAJARIITALAUTAKUNTA
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

ODR-FOORUMI

Mikäli millään muulla tavoin ei päästä yksimielisyyteen asiakkaan kanssa kauppasopimuksesta, on asiakkaalla oikeus viedä asia Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille ODR-foorumille. 
ODF-foorumille löydät tästä linkistä.

SOVELLETTAVA LAKI

Cosecha soveltaa myydessään Suomen lakia, toimitusehdot nojautuvat nimenomaisesti kuluttajansuojalakiin. Mikäli kuluttaja on erimielinen näistä ehdoista tai muutoin kaupasta, on hänellä oikeus saattaa se kuluttajaviranomaisen tutkittavaksi. Erimielisyydet ja riidat pyritään ensisijaisesti sovittelemaan, mutta mikäli siihen ei pystytä, voidaan asia saattaa oikeuden ratkaistavaksi.

FORCE MAJURE

Cosecha ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai viivästyy yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta viranomaisen päätöksestä, lakoista tai ulosmarsseista, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Cosechan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

YHTEYSTIEDOT

Cosecha
Jyrkkälänkatu 2 M 302
20210 TURKU 

Y-tunnus 2619906-2

Puh. 029 170 2010 (0,08 € / min + pvm / pmp)
aspa@cosecha.fi

www.cosecha.fi

Yrittäjä
Mirka Teerikangas